Verzekeraars zien imago verbeteren
19-12-2014 Zes procent van de consumenten heeft hun mening over verzekeraars dit jaar in positieve zin bijgesteld; vorig jaar was dit nog vier procent. Dat is een van de uitkomsten van de Consumentenmonitor 2014, het jaarlijkse onderzoek van het Verbond van Verzekeraars naar het imago van de verzekeringsbranche.
Net als vorig jaar is de goede afwikkeling van een schadeclaim de voornaamste reden voor een positiever beeld over verzekeraars: 35% voert dit als primair argument aan; vijftien procent als secundaire reden.
Daarnaast voert achttien procent van de respondenten de ontvangen duidelijke informatie van de verzekeraar aan als eerste aanleiding voor een positievere kijk op de sector en 21% als secundaire reden, gevolgd door deskundig advies (veertien procent). Ook duidelijkheid over wat er wel en niet gedekt is, goed en eerlijk advies, en een snelle afhandeling van schadeclaims dragen bij aan de verbetering van het imago van de verzekeraars.